Thursday 11 April 2013

Open water course

Assalamualaikum.  Sementara mata masih segar x segar nih. Nak post sikit pasal open water course. Benda alah ni maksudnya scuba la. Kalau nak menyelam kena la lesen. So last month aku amik lesen lesen ni. Di Pulau Perhentian.  Lama aku cuti. Seminggu. Lama kan? And kalau boleh xnak balik.

Aku pergi berdua dengan travel buddy aku. Wan Mohd Faridz b Wan Mohamadan. Travel buddy aku ni best. Sporting. Ikut je. Hehehe. And lagi satu dia ni baik. Sebab tu best travel dengan dia. Banyak benda lucu kalau dengan Faridz ni.

Course ni aku dah booked dr tahun lepas. MIDE (Malaysian International Dive Expo) 2012. Kumpul duit dulu setahun baru bole amik lesen.(kumpul la sangat.bonus kowt)

Walaupun aku seminggu di pulau perhentian,  course aku ni 4 hr je. Aku start on Monday.  Tp disebabkan instructor aku hebat dia buat jd 3 hari. Too many things to learn.  Serious. Kalau aku xminat mmg blur dah. Sebabkan minat giler la aku gagahkan. Kalau buat discovery dulu xde la mcm tu sgt. Hehehe.

Waktu buat discovery scuba diving last year, basic jugak. Xde la smpi bukak mask apa bagai. Hehehe... Faridz selalu buat benda lawak. Xboleh tenggelam la. Smpi instructor ugut xdpt luluskan sebab faridz xtenggelam2. End up waktu last dived dia petfect. Walaupun kaki dia kurang tepat. U need to swim more brotha. Huhuhu...

Berkat 3 hari aku dAh selesai kursus ni. Dan sekarang aku ada lesen open water course. Weheee. Syukur Alhamdulillah. . Nak gambar? Hehh

2 comments:

anisah said...

dah pernah gi pulau kapas??

anisah said...

dah pernah gi pulau kapas??