Sunday 28 April 2013

Pulau Tenggol

Yuhuuu.... Assalamualaikum semua.... now aku di pulau tenggol.  Tau dok mane? Tak rama yang tau kang? Pulau ni terletak di Dungun, Terengganu.  Kedatangan aku ke sini? Apa lagi. Hobi baru. Menyelam la.hejehe. sepatutnya minggu ni aku ke pulau perhentian. Tapi my travel buddy juga merangkap my dive buddy cancel the trip last minute. So aku kena la cr buddy lain nak dive. My backpackers buddies ada add aku dlm group divers di Facebook.  So usha2 tanya2 dptla trip ke sini. Fikir2 balik aku pun xpnah dive tempat lain. So why not. Within budget. Sangat.  Seminggu aku ikat perut. Taapi berbaloi. Berbaloi-baloi. Visibility here better than perhentian.  But the fishes is not that many. Yang paling banyak nudibranch. Arghhh stress.  Aku bukan nudi junky. So xberminat nk tgk n carik. Ikan besar. Xyah dicari. Hehehe. Tapi still okay. Hari ni je 3 dives aku da buat. 1st dive susah nak tenggelam. Wetsuit baru beli. Hehehe. Fin n mask pun baru. Bcd kwn bg pinjam. Regulator je sewa. So okay la. 1st dive mask foggy.  Xbest. 2nd dive mask foggy.  Xbest. 3rd dive mask clear. Tempat pun aku suka. Tokong api. Mmg wall diver. Best.  Mengadap dinding. Hehehe. Byk giler nudibranch situ. Sepatutnya lagi. Malam ni aku buat night dive. Tp my buddy sakit kepala. So xdpt. Duk je la berehat. Tgk tv. Esok awal pagi ada dive and then balik. Weee... in shaa Allah bulan 6 datang balik. Heeee
Assalamualaikum semua

No comments: