Monday 16 November 2009

DUIT!!!


Ini lah masalah yang aku hadapi buat masa ni.duit.mana aku nk carik duit nk teruskan hidup ni adoi..nk kata mak bapak xde ada lagi..tp..dgn umur da mcm ni..segan la plak nk mintak lagi kan....mmg la masih student..aku ni boros sgt ke?rasanya x...e e tak?
hari ni baru amik hp aku yg rosak...rm 145 melayang mcm tu je.itu pun pinjam dari kawan.pinjam kat die 200.hari ni la ni....pukul 9 malam ni tinggal rm10.rm 10 ni la duit tuk aku isi myk motor aku g keja balik keja.mkn mmg x la aku rasa...nk mkn cane..rm 10 ni kalau xde g mana2 oleh bos aku...boleh la tahan tuk seminggu ulang alik ofis...ya allah....aku tau..dugaan ni aku mampu hadapi..sebab tu kau turunkan kat aku....aku tau...aku akn cuba bertahan sambil berusaha....nk carik part time at the moment mcm kurang sesuai...tajuk tuk thesis sem depan xdpt lagi...info semua xde lagi....itu yang agak parah..kalau aku carik duit....aku xdpt info.....tuk thesis sem depan..kalau aku carik info..xde duit....hurm..aku rasa...
aku kena carik keja gak la..yang malam la..siang aku carik maklumat tul x?
kawan aku pernah gak mcm ni..time final dulu siap partime lagi..semata2 nk carik duit untuk print final..family die susah gak..untuk sesuap nasi..untuk seteguk air..
kenapa kita hidup perlukan duit?kalau xde duit xboleh ke?xboleh ke kita bayar benda dgn batu?pasir?daun?mesti semua org hidup senang dlm dunia ni kan?

tadi pun kawan aku ada ajak g tgk wayang kat pavilion. wow!!!sounds interesting....tp tu la..aku tidak mampu untuk bersama-sama mereka menikmati keseronokan.apa yang aku boleh buat hanya lah mendokan keselamatan mereka sambil mereka berseronok...
sekarang..perut aku mmg dah lapar.huhhu..tapi.tahan kan aje...kata nk diet...apa itu diet?ramai da tau.ramai nk diet?hurm..mungkin dgn xde duit ni peluang untuk aku berpuasa?untuk bertaubat?mendekatkan diri pada yang ESA?.au pun kurang pasti....
xpelah...aku rasa takat ni je dulu kot..nk buat kerja..assalamualaikum~~~


1 comment:

chaq said...

oloh2..duit ea..duit2..iskh2..tp kn sy tetap nak guling2 jugak..wakakakaaka..suker2..statement br tercipta..tau xper yg kami nie muda remaja..geeee.
pavi penuh,padat n mampat woo..xdpt tngok kat situ..so bergerak k tmsquare..skali tngok Phobia2.giler best woo..