Tuesday 24 August 2010

21 August 2010

wow...lama tak update blog ni..(lama ke..baru berapa hari..poyo jek..) saje je ni..nak hiburkan hati...
ok..sekarang masuk kepada apa yg aku buat 21 august 2010..
hari ni,pukul 1 pagi aku dah gerak keluar rumah.senyap2.tak nak kawan2 aku tau.aku nk gerak g Kota Bharu.Naik Chika.(skuter aku)Sebe;um bertolak,aku adalah tulis surat tok A.Surat terakhir(kononnya...)dalam surat tu ada loket and gelang tangan hadiah birthday die.(lambat bagi xde duit time birthday die..)
aku tak nak jumpa A sebenarnya, tapi hati aku kuat suruh aku jumpa. Mana tau pergi K.B ni x sempat nak jumpa.Tak terkilan kau?isk3...kempuan lah aku nk tgk wajah die buat kali terakhir kalau aku tak tgk die...
aku kol die....dlm pukul 2 pagi time tu..depan rumah.die tido..tp die bukak pintu gak.Aku borak2.rindu sangat2 ngn die...dah lama kot tak borak.since 2nd Ramadhan eh?rasanya lah....
time borak baru aku dpt tahu cerita sebenar..A kahwin nanti bukan dgn pilihan mak ayah die.tp pilihan hati die sendiri.aku dapat rasa darah aku stop mengalir,jantung aku stop berdegup sekejap...aku cuba tahan.be strong..tp tak..aku tewas dgn air mata aku sendiri...aku menangis sepuas2nya..harapan aku rasa bila nak g K.B musnah.....which is nak mintak maaf kat family dia and minta restu supaya kami dapat kahwin hujung tahun ni...tapi bila macam ni jadinya aku keliru...blur...confuse.....
dalam kol 3:30 pagi aku kena gerak....ikutkan, aku tak nak pergi.aku nk duk kat situ dgn die sampai bila2..macam dulu2.boleh borak samapi pagi..smpi ngantok baru nak balik.....
before pergi..aku tanya,..kalau aku boleh pujuk mak ayah die mcm mane?
die kate try dulu..and berserah....
semangat aku ada balik...yelah...die belum bertunang,baru plan je..so,..xde apa2 lagi ikatan...
aku gerak ke K.B dgn harapan yang menggunung..tapi terkilan pun ada..sebab die pilih budak tu...and yang aku tahu die akan pilih..hati aku kuat ckp die akan pilih budak ni....
sepanjang perjalanan..bila aku teringat je pasal hal tadi..aku menangis...dah la guna google gelap..jalan gelap..malam...bila menangis....mmg lagi tak nampak apa la...isk..bahaya tol la...
bahaya emotional ni..(dont cry and drive/ride a bike)
dalam sedap2 aku bawak..speed2 tu...aku rasa aku terlajak jalan...aku dah nak sampai kuantan..tak la sampai lagi..tapi almost there....aku kol A.tnya guna jalan mane..A kata...cari jalan nak ke Raub or Bentong.....aku jumpa....mmg aku jumpa....tapi jalan tu ..Ya Allah.....sangat menakutkan...mengenangkan bulan Ramadhan je aku jadi berani..kalau syaitan tak di ikat....rasanya korang tak jumpa dah aku..kalau tak kena sorok..dorang kacau aku smpi aku eksiden...pastu xde org jumpa aku kat situ..dah berbulan2 baru ada jumpa mayat kat situ...dah tinggal rangka....
jalan tu xde lampu!!!!!gelap gelita!!!!!!!!!!!!!!pakai google gelap!!!!and yang paling menakutkan time tu ialah..kabus!!!!!!!tebal gile!!!!!aku hanya nampak few meters je kat depan..aku menggigil2 ketakutan...tak pernah bawak motor jadi takut mcm tu..kalau setakat nak eksiden tu darah je la rasa mcm naik atas kepala....tapi,...tapi ni aku mmg takut gile..hanya pada Allah aku berserah....aku bawak slow tak slow la....nak stop???rentikan.......ada angelina jolie suh stop situ pun aku tak kan stop...Ya Allah.....tobat aku tak kan guna jalan tu lagi dah.....(ada ke aku nk ke K.B lagi???Insyaallah.....)bayangkan..kalau apa2 jadi kat aku kat situ...ada ke org nk jumpa aku???isk3..tak mungkin2.....
bayangkan dari pukul 3 sampai kul 6:30 pagi baru aku sampai Raub???????x ke jauh aku sesat???????Raub K.L bukan jauh sgt pun...patutnya time ni aku dah sampai mane dah..isk2....
sampai Raub,..lepas solat subuh aku tumpang tidur dekat masjid Raub.sejuk.........(awak..saya kesejukan.... :( )bangun dalam pukul 10 pagi..tu pun masih mengantok..ikotkan nk tidur lagi..tp aku gagahkan jugak..sebab aku kena dtg awal....aku teruskan perjalanan..berapa kali stop aku tak ingat..dlm pukul 4 ptg aku smpi K.B....(Alhamdulillah.....)lama tak??13jam???Ya Allah.semua akan cakap aku buat kerja bodoh..kerja gila....takde perkataan gila dalam istilah cinta ni..semuanya sanggup.aku sanggup buat apa saje tok A....
kalau korang kena nanti..korang taulah nak buat apa...tah2 lagi teruk dari aku...jangan pandai cakap je....semua terkejut tgk aku datang...aku pergi rumah kak dulu..tumpang mandi,..solat..baru pergi rumah mak ayah A....kat rumah..kak cakap...lelaki yang nak kahwin dgn A datang hari ni...i was like...WHAT?????????!!!!!!!!!!!!!!!!
terkejut aku...i'm extremely shocked!!!!!!!!!i'm confused...i don;t know what to do....aku panic....semua bercampur aduk......aku msg A...tanya kenapa x cakap?die ckp die tak tahu nk ckp macam mane.....die just ckp..igt tujuan utama nak pergi situ apa?chill out..be cool....
Ya Allah...besar sungguh dugaan Kau bagi padaku.....
Aku tabahkan hati pergi rumah mak ayah A..tgk lelaki tu dah ada.....hancur dah impian aku....kalau aku dtg lelaki tu takde lagi..fine..maybe boleh buat something lagi..ni bila die dah ada..aku mmg sgt2 blur....
aku salam uncle...nak nangis dah kat situ bila cium tangan uncle.......tapi aku tahan.sebab lelaki tu ada....and then..auntie keluar dari dapur..terkejut tgk aku......aku salam tangan auntie...auntie tarik aku ke dapur...kat dapur..aku menangis sepuas2nya depan auntie....aku cerita semua benda.dari A to Z....auntie ckp aku lambat..kenapa xdtg 2 bulan lepas??minggu lepas????sebelum ni???lepas putus tunang????kenapa dtg hari ni????aku?aku hanya mampu menangis je depan auntie...lepas tu..auntie sibuk nk siapkan berbuka puasa..aku pergi depan.....borak2 dgn lelaki tu dgn uncle sekali...aku nampak aku kat lelaki tu....(A kata..one of the reason die pilih that guy is because..he treat her like i did)so bila aku observe...mmg....MMG!!!!!!!!!cara die bercakap dgn orang tua..cara die nak create conversation....i saw a copy of me....waktu mula2 jumpa uncle and auntie....macam tu lah....try to impress them.....
tak de lebih tak de kurang.....no wonder A pilih die....sebab die macam aku..cuma muka je lain....and plus..die baik perwatakannya dari aku...Agamanya lebih banyak yang die tahu dari aku....aku??????hurm....(masih mencari..dan berusaha mensucikan diri..terutamanya di bulan mulia ini..)
kami bukak puasa sama2....aku takde selera...lagipun...bila bukak puasa...mmg aku makan kuih sebijik dua..and air segelas..lepas tu cukup sampai la ke sahur...
lepas tu aku main dgn alisya(spell nama pun aku tak tau)anak kembar kak yang masih hidup..yang sorang dah meninggal waktu berapa hari tah..:( Al-Fatihah...
aku bagi wasiat kat alisya...suh die jaga cik "A" die bila da besar nanti...kalau cik "A" die wat hal..kol uncle....(tp bila fikir2 balik...die kenal ke aku???tah2.. time ni...semua dah tak peduli hal aku..)lepas maghrib kami semua duk depan tv..aku rasa kekok sangat...tp aku tertidur..keletihan kan??badan aku sngat2 penat....uncle and auntie suh aku tidur dalam bilik...rest kan badan...bila dalam bilik aku tak dpt tidur pulak..tak tahulah kenapa..badan aku sejuk2...sakit2.lenguh2..semua ada...rasa nak demam....dlm bilik aku msg2 dgn A and she said that..uncle dh approved this guy... i'm happy for him..but aku rasa mcm nak mati je....
sepanjang masa tu aku menangis je.....
doaku pada Allah waktu tu...
" Ya Allah,Kau jodohkanlah aku dgn A.Ciptakan dirinya untukku.kerana aku ingin memilikinya secara sah..tapi,,jika bukan aku jodohnya..Kau ambillah nyawaku..Aku ingin bertemu Mu...MencintaiMu....Tapi jika Kau panjangkan umurku,....berilah aku kekuatan untuk menghadapi semua ini.. sesungguhnya..aku hambaMu yang lemah...aku tak mampu untuk menghadapi semua ini tanpa pertolonganMu......"
mesti ramai ckp bukan2 kan?kenapa nk mati?mcm takde agama je..mana pegangan hidup ko?bla3....
look,!!!i've known her for 8 years!!!tapi,..tak kahwin????????????aku nak hidup dgn siapa??????susah senang aku dah harungi dah tempuhi dengan dia...tunggu aku nak lafaz akad nikah tu je......itu sahaja....
"aku terima nikahnya dengan mas kahwin tersebut" itu je.....
tapi..tak dapat..semuanya punah..semuanya atas KEBODOHAN,KEANGKUHAN,KEEGOAN dan BANYAK2 LAGI "KE" aku sendiri.........(aku menyesal sangat2....) sumpah aku menyesal....mati hidup balik pun menyesal ni tak hilang...
dalam pukul 11 malam,...aku keluar bilik....auntie and uncle suh aku makan nasik..aku makan la..tp ada pulak selera waktu2 mcm ni?pelik aku...mmg aku makan sesuap dua je..pastu dah...
aku masih tak sempat mintak maaf kat uncle...bila ada peluang je....aku terus salam tangan uncle,..aku menangis..minta maaf....untuk diri aku.dan bagi pihak family aku.....yang tak pernah call or jenguk dorang since kami putus tunang...ini menyebabkan mereka marah sgt and rasa terhina dgn tindakan family aku...(ma pa,.kenapa buat mcm ni???kenapa tak pergi jenguk mak dan ayah A??)
aku merayu kat uncle untuk terima kau balik jadi menantu die...auntie kat sebelah kata die tau.A masih nak kat aku....die confused..aku tau die confused....
aku nak A.dari tahun 2002 aku dah mula berdoa yang aku nak jadikan die isteri aku yang sah..biar kami jadi suami isteri..sehingga ke syurga.....
tp uncle kata masanya tak sesuai.....pihak lelaki dah datang....tak kan nak tolak mereka..lagipun...A dah setuju....Ya Allah...kenapa awak?kenapa????/
aku masuk bilik mnangis lagi...(tak kisah la.korang nak kata aku lelaki kuat menangis ke...apa ke..lantak la korang...lelaki menangis tu lembik la???meh sini jumpa aku..test lembik tak lembik!!!!!!!!!) aku solat sunat...kawan aku suh solat.tenangkan fikiran.....aku minta lagi dlm doa aku..dijodohkan dgn A..aku cuba nak balik pukul 12 pagi tu....tapai..A tak bagi....uncle and Auntie pun tak bagi....dorang suruh aku balik lepas sahur....aku pun tak tahu bila aku terlelap....

No comments: