Thursday 5 August 2010

tak termampu.......


terkedu,terkesima,
kaku mendengar berita...
tak temampu menahan rasa...
beban yang menimpa...
dugaan yang tiba.....
hanya mampu menitiskan air mata

tak termampu bagiku....
menempuhi hidupku....
tanpamu disisiku....

tak termampu bagiku....
menghalang kejadian itu....
apa ada pada aku?
aku tidak termampu....

mungkin ini suratan takdir...
mungkin ini kehendak Ilahi......
tapi apa yang pasti...
aku tak termampu lagi....

sudah banyak ku simpan.
sudah banyak ku pendam....
tetapi suratan takdir...
tak termampu aku ketepi.....

sumber ilhamku hilang...
sumber kekuatanku pergi..
tak termampu aku.....
menghadapi hari-hari esok seorang diri.....

pedih hati ku....
luka hati ku.....
perkara yang sama berulang lagi......
adakah aku mampu berdiri????

alangkah indah bila bahagia.....
yang gundah gulana menjadi tenang...
bila kebahagiaan hilang.....
keyakinan diriku pun melayang.....

kenapa aku???
kenapa aku???
kenapa bukan lelaki-lelaki keji...
yang menabur janji palsu kepada kaum hawa duniawi....

aku sayang...
aku cinta...
tak termampu aku berkata...
hanyalah menanggung rasa....

jika kau bahagia....
aku gembira..
jika kau gembira aku suka...
jika kau berduka......
aku masih tak termampu untuk berbuat apa-apa......

sumpah hatiku hanya untukmu....
impian aku adalah memilikimu......
menempuhi dunia bersamamu...
sehingga ke akhir hayat bersama kamu....

maafkan aku...
ampuni aku....
kerana aku tak termampu...
berbuat apa-apa untukmu.....

dan aku masih tak termampu...
tak termampu....
tak termampu....
tak termampu.....
......

No comments: