Tuesday 24 August 2010

22 August 2010

Pukul 5:15 pagi kot kot..lebih kurang la..pintu bilik aku kena ketuk dgn mak ayah A.sahur...
dah lambat ni..mesti uncle and auntie tidur lambat gak..bincangkan hal ni....kami sahur...mcm biasa....during sahur...i'll eat a lot....auntie buat air bandung..sedap....manis tp..sedap....3 gelas aku teguk...dalam hati aku..aku rasa seronok dpt bersahur dgn uncle and auntie...(tak tahulah apa yg dorang rasa..menyampah ke..jijik ke..tak tau...)tp bagi aku.uncle and auntie dah macam mak ayah aku sendiri....mmg patut jadi mak ayah aku pun....mak ayah mertua....

lepas sahur.aku mandi...solat pastu bersiap nak balik shah alam balik...dlm pukul 6:15 pagi kot...baru gerak...aku cium tgn uncle and auntie..aku sedih sangat2....adakah aku masih mampu cium tangan uncle n auntie lagi,..sebagai menantu???to be honest...aku tak pasti..semuanya ketentuan Ilahi...kalau Allah nak aku dgn A,..maka jadilah jugak..tak kisah la...ayah n mak die tak suka..or adik die tak suka..kakak die tak suka..kalau dah d namakan jodoh...mmg akan jadi jugak...sebab tu aku berdoa tak putus2....sepanjang perjalanan balik aku menangis....bawak motor pun da macam org giler...aku harap sgt aku eksiden....biar aku mati, or hilang ingatan...or gila.biar aku tak igt apa2 pun pasal benda ni.....aku hampir2 eksiden 3 kali sepanjang balik KL...tp tak eksiden pun...dgn hujannya...jalan licin..tayar dah botak...handle gegar...condition Chika bukan elok sgt pun....

balik ni aku tak stop byk sgt..rasanya dlm 4 kali kot..tak silap la...jalan dah tahu kan?
aku sampai kl dlm pukul 1 ptg..nak jumpa A..sebelum btolak da msg die dah..nk jumpa..aku n jumpa die puas2 before die jadi hak yang mutlak..yang sah....selagi die tak jadi tunang org..aku tak kan stop jumpa die....biarlah..org nak kata apa..tp..bila die dah jadi tunang org..aku stop..aku hanya mampu melihat A dari jauh je...
aku jumpa A kat tasik titiwangsa....bila jumpa die...die dgn kawan die..ofis mate.
si A's la aku namakan die....
waktu jumpa tu...aku nangis.......merayu2 nak die..kejap lepas tu aku ok.....then..aku rasa marah...pastu confused..semua tu dlm kepala...and aku yakin..kalau aku eksiden ke apa ke..terhantuk kepala...mmg aku tak igt semua benda ni..sebab benda ni benda yang aku tak nak ingt.kenangan yang aku tak nak simpan.yang aku cuba block dari otak aku....
perit aku nak tanggung semua ni sorang2...takde tempat melepaskan cerita.....
dulu,..aku selalu btau masalah aku kat A je...lepas ni???siapa??? :-(

kat tasik,..aku, A and kawan die..A's main bot.dah lama nk maen bot tu dgn si A...dah la panas...kena kayuh..bulan puasa....boleh tak???main benda ni di bulan puasa...
kesian si A's kena panas..aku??????dalam hati aku hanya mampu meraung...
pukul 3:30 ptg lepak kat tmpt memula lepak tadi..
kami diam je....(sebelum ni aku ada tanya A...A"s ckp apa bila awak buat keputusan nak kahwin ni? A's kata A gila...Memang!!!Memang gila!!!!sampai hati awak buat saya macam ni....)sebab tu semua diam..melayan perasaan masing2...
dlm pukul 4 ptg...future husband die sampai nk jumpa die...aku pun balik....before balik.dekat kunci motor aku ada keychain....keychain half2 tu..sebelah die pgang..sebelah aku pegang,....aku amik bahagian pompuan..means tu die la...die amik lelaki....
aku msg la A,.."part of u ada lagi dekat kunci motor.A balas die pun masih ada.tak buang pun...tiba2..lelaki tu dtg..pergi dekat aku...aku tak de hak untuk membenci die...sebab die sgt baik orangnya....aku just salam...terus gerak...aku menangis lagi time nk balik kajang tu.setiap langkah aku menangis.aku ingat die aku menangis. .bawak motor pun dah tak heran dah..tak tgk kiri kanan.just jalan je....biarlah apa nk jadi..eksiden pun eksiden la...tp tak pun eksidennya...
ni dugaan yang Allah nk suruh aku rasa apa yang A dah rasa selama 8 tahun dgn aku...aku baru berapa hari...and aku akan rasa benda ni sampai bila2...... :-(

aku smpi kajang pukul 4:30..aku geledah barang2 yang die bagi kat aku dulu2..semua yang die bagi aku..aku nk bawa balik shah alam. aku tak nak ada kat rumah..aku nak hargai semuanya.....
biarlah, terlambat ke apa ke..
yang penting aku cintakan A..
bila parent aku balik dari keluar....macam biasalah....bukan bercakap pun dgn ayah n mak...
dgn ayah aku kurang...tp dgn mak ok lah....
aku murung je kat rumah..termenung...mak aku perasan something wrong with me..tak kan nk ckp baru balik kelantan....aku ckp ok je....die tnya mcam2....sakit ke?demam?penat?aku gelengkan kepala je...
tak nak mak aku sedih..
time buka puasa, mcm biasa kuih dan air cukup...
mak aku bising..semua tak nak makan..ko nak makan apa???!!!!hehehe..sorry mak...
kalau mak tahu apa yang ada dlm hati anak mak ni..mesti mak tak marah2..tak bebel2....mesti mak akan peluk aku.....mak...amy sayang mak...A pun sayang mak....kami sama2 nk bahagiakan mak.....tp..xdpt mak....minta maaf banyak2.....
time solat aku menangis lagi....
Ya Allah,...besar sungguh dugaan Kau berikan padaku...(orang laen akn ckp ala..dugaan kecik je ni..x la besar mana pun...tp,..biarlah org nk kata apa...mulut orang...bukan aku boleh halang pun...)

lepas solat maghrib, aku msg A.nak jumpa lagi.biarlah aku habiskan sisa2 masa ni bersama dgn die..tolonglah...Ya Allah..dah banyak sangat dah masa yang aku buang..biarlah walau seminit pun jumpa A cukup la....aku tak nak lepaskan walau sesaat pun....
Aku janji nk jumpa dlm pukul 10 mlm..depan rumah die..kol 9 lagi nk gerak..tp mak ayah aku tak habis lagi solat tarawih....tunggu je la kat luar tu..kol 9:30 baru habis...aku ckp nk balik..dorang terkejut....ingatkan aku tidur rumah.
aku bagi alasan esoknya ada kelas..
(nak pulak aku pergi kelas time2 macam ni..silap2 aku tak pergi langsung nanti...)
alasan je tu untuk keluar rumah..aku nak jumpa A..
time2 macam ni..teringat waktu mula2 kenal A dulu....aku sanggup buat apa je....
naek motor buruk giler..yang tak tentu boleh sampai ke tak nak jumpa dia....
berhutang sana sini semata2 nak jkeluar date dgn dia....
(awak,..sumpah..saya hanya mencintai awak.....)

time nk keluar rumah tu...bapak aku bagi duit..aku tolak....
tak nak susahkan die..baru 2-3 hari lepas die masukkan duit kat aku.ni nak bagi lagi?its ok dad....i can survive...bila dah terdesak sangat baru aku mintak...itu pun lepas seminggu tak makan ke...apa ke..huhuhu...aku bukan family senang..mak ayah A ada ckp family dorang tak macam family aku senang...
uncle,..auntie..family kita sama je..tak senang pun...susah je..nak makan pun susah.. :(
aku salam mak aku..time salam..sekali lagi mak aku tanya...aku ok tak?nama pun mak..anak kesayangan die pulak tu...mesti la die perasan something wrong somewhere....
aku tak mampu nk ckp apa....aku cuma peluk mak aku and menangis dekat die....mak tak tahu apa2 nangis jugak..risaukan aku......kesian mak...aku sayang mak aku....tp aku bukan jenis kongsi masalah dgn parent..aku tak suka kongsi masalah sebenarnya...
sejak ada A je aku kongsi semua benda dgn A.....
and A lah yang akan tenangkan aku...bagi aku nasihat....kata2 semangat....
aku salam bpk aku..pun nak nangis jugak..tp aku tahan..and aku sempat pesan....
" pa,..for once please call A's dad"..
tp bpk aku kata die ada kol..sekali....(apa butir die kol aku tak tahu apa2..)
(xkan sekali je?????!!!!!!!!time tunang beriya2..time putus tak nak jumpa langsung?????
aku kecewa dgn bapak aku...hal aku semua die amik remeh je......kalau hal adik perempuan aku tu.........sanggup ulang alik ke Kuala...dari Sibu pun sanggup dtg............hal aku?????buat bodoh je..)
tapi dari cerita bapak aku....macam ada miss communication je between my family and A's family....aku baru tahu....aku terus balik..jumpa A...aku smpi dlm kol 10:30 mcm tu la...
die pun baru lepas cuci baju....die keluar..pakai selendang...tutup aurat die(rambut).mcm dulu2 waktu mula2 kenal.....dah lama dah aku suh die buat benda ni...sebab bagi aku..aku kena tegur n didik die...tak nak la bila jumpa lelaki laen je pakai tudung segala..jumpa aku depan rumah tak tutup rambut...sekarang die dah sedar kot..Alhamdulillah...maybe doa aku kat situ termakbul....
kami lepak depan pintu rumah tu...bila cerita je aku menangis..cerita je aku menangis....kepala aku sgt2 sakit...berapa kali nangis pun dah tak tahu dah...tp bila aku fikir balik..tak seteruk A...
A dah menangis sebab aku selama 8 tahun!!!sape yang lebih menderita??A kan??
padan muka aku....mmg kau patut di layan macam ni pun ben....tak sedar dik untung...
aku tunjuk gambar2 lama kami bersama....
dari die chubby....ada double chin..sampai la si A cantik, ayu, anggun macam sekarang....hehehe...
ingat lagi cerita pasal double chin ni...aku bukan nk menghina ke apa time tu....rasanya tu tahun 2003 kot....aku just ckp macam ni je..
"awak,..awk ada double chin eh???"
sedar2..die terus blah...xckp pape kat aku....dah la aku tak dpt nk kol..die tak hp time tu...
aku kol kawan die..die lari balik kampung!!!!!!!!!!!!!!Ya Allah.....puas aku pujuk die..siap kol uncle lagi..nk bckp dgn die...
awak2...u r so funny..:p

but..seriously....I swear to Allah...I regret it so so much........dengan apa yang dah teradi antara kami....dengan apa yang aku pernah buat kat die sampai die sakit hati sangat2.....
and aku sangat2 terKILAN.......sebab...few more months....few more months.....
if she could just wait for a few more months...smpi bulan 10 ni pun cukup da rasanya....
and i'll be yours forever....as your husband...as your bestfriend...as your anything that you want me to be....just a few more months.. :(

aku ni,..kalau g mental hospital dah boleh sangat dah.....mmg orang akan ckp..org gile tak kan ckp die gile....so sebaliknya lah....sebabmood aku sekejap2 berubah...murung..gelak...senyum...diam...marah..semua tu bercampur2....
Ya Allah...berikanlah aku kekuatan Ya Allah....
aku balik dlm kul 12..itu pun sebab A mengantok.....kalau tak..smpi ke sudah la aku duk situ....

sampai rumah dlm kol 12:30 mcm tu la...pelik
kalli ni aku balik bawak motor..tak nangis pulak.....aku rasa tenang....
tapi kosong...jiwa aku kosong.teramat kosong...aku mcm takde apa2..mcm segala isi perot au semua takde.aku rasa mcm zombie je...
(siap la korang.aku gigit korang nanti..jadi zombie mcm aku jugak...)
sampai rumah aku terus masuk bilik...
kawan baik akuN naik atas jumpa aku....aku btau dar A-Z kat N...
Nan suh fight for her....sayang hubungan selama 8 tahun ni...sikit je lagi kan??
fight for it...but b ready kalau ada apa2 yang tak sampai...takut nanti tersungkur teruk....
then die suruh aku rest...sebab die terkejut gak..dpt tahu aku g K.B naek Chika...
sanggup ko ek g sana..gadaikan nyawa ko..
sanggup N..untuk A aku sanggup....
apa sahaja....and..kalau die suruh aku lepaskan dia ni pun aku sanggup...
asalkan die bahagia... :(
aku tak solat lagi..tp nk rest kejap...
badan aku betul2 tak larat.....
aku baring smbil baca diary lama aku pasal aku dgn A..tak tahu aku terlelap pukul berapa....

5 comments:

Anonymous said...

haih..sedeynya..saya faham perasaan awak..saya pernah rasa kehilangan..once dah kehilangan baru saya hargai betul2..saya faham awak xlalu makan..awak nangis..awak blur...awak diam2 g kelantan...saya faham sebab saya pernah lalui...harap awak tabah...sbb Allah selalu sediakan yang terbaik untuk awak..hanya doa die kembali pada awak..dan once die kembali, hargai die sgt2...saya doakan awak bahagia...nangis kat tikar sejadah awak..doa byk2...

Putera Katak said...

terima kasih kepada sesiapa yang tak di kenali ini...nasihat anda akan saya simpan..akan saya ingat..
saya tahu...saya banyak sanga tbuat salah...mungkin ini jalan untuk Allah tunjukkan pada saya..bahawa hati manusia cepat berubah...dont take things for granted...say dah habis nangis dah..smpi nak nangis pun dah tak nak keluar air mata da....
:(

Anonymous said...

saya faham perasaan awak bila menangis pun xkan kuar air mata.tp hati sentiasa pedih kan...tp selalu je tgk awak senyum, sebalik senyum awak de prob tersendiri..Allah tu maha adil..pray to Allah..wat solat hajat..lau die betul2 jodoh awak, she will be yours...;)

Anonymous said...

saya faham perasaan awak bila menangis pun xkan kuar air mata.tp hati sentiasa pedih kan...tp selalu je tgk awak senyum, sebalik senyum awak de prob tersendiri..Allah tu maha adil..pray to Allah..wat solat hajat..lau die betul2 jodoh awak, she will be yours...;)

Putera Katak said...

hurm....
thanks...hati pedih??hanyalah Allah yang tahu...betapa sakitnya hati...betapa luluh jiwa...
senyum???kalau tak senyum,....saya akan menangis....saya tak nak menangis depan orang....baek saya senyum...senyuman sy akan hilang bila saya seorang diri....sinar?cahaya?semoga Allah kembalikan kepada ku.... :(
thanks again ya....