Friday 31 December 2010

Selamat Tinggal 2010


Bismillah sebagai pembuka bicara...
untuk kata2 akhir tahun ini kiranya......
Assalamualaikum kepada semua...
pembaca-pembaca yang setia....

beberapa minit lagi, akan berakhir lah tahun 2010 dan kita semua akn memulakan tahun yang baru..tahun 2011...
bagi aku...
tahun 2010 tahun yang paling banyak mengajar aku tentang kesakitan...
perasaan,hati, jiwa, fikiran,emosi....
semua itu paling kuat,paling penat ku pelajari..ku perolehi pada tahun ini..
walaupun,..sedih...duka..kecewa....
tapi itu semua adalah asam garam dlm kehidupan...
sekejap kita d atas..sekejap kita d bawah.....

seperti yg berlaku ke atas diriku..
aku sedar..sekarang aku berada d bawah...
aku d pandang serong...
org2 memandang aku dgn pandangan yang sinis...
:) terima kasih.tnpa pandangan2 sinis tersebut..
aku tidak akn mcm pu berdiri lagi..
dgn adanya pandangan2 sinis terbust aku cuba bangkit untuk buktikan pada mereka..
aku mampu....

bila d ceritakan..
dari awal januari hinggalah penghujungnya malam ini.....
terlalu byk untuk d luahkan...
untuk d coretkan...
untuk d renung2kan....
untuk d tatap umum oleh kalian...

byk kesalahan2 telah ku lakukan sepanjang tahun ini.
kesalahan2 besar yang aku tidak pasti..
adakah aku akan d ampuni???
kenangan2 lampau...dosa2 silam..
peristiwa2 hitam.....
harap aku dpt lupakan semunya....
kerana itu adalah perkara yang lepas...
yang aku sendiri tidak ingin kenangi lagi...
waktu mudaku penuh dgn kejahilan..
*sigh..
Ya Allah.ampunilah hamba MU yang hina ini..
berikanlah aku petunjuk menuju ke jalan yang benar....

hurm..
dalam beberapa minit ini...
aku keseorangan d dlm bilik.....
termenung..
terkenangkan masa2 silam ku...
mungkin ini hikmahnya kenapa tiada sesiapa yang ingin membawa ku keluar pada malam ni..
dulu mungkin aku sudah berada d bukit bintang ataupun d the curve..
untuk buat countdown..
but now?aku keseorangan...
sunyi.sepi...seorang diri..
menanti sesuatu yang tidak pasti..mampukah untuk aku miliki...

tipu esmuanya bila ku katakan aku tidak sunyi...aku happy..aku gembira...
tidak selalunya aku akan happy..
bukan selalu aku bahagia...
hati aku pecah..hancur berderai....
dan bila aku keseorangan...
hati ku senang remuk...
sebab itu aku perlukan teman....
bukanlah istimewa..
cukuplah teman untuk aku tidak rasa sunyi..
kerana kesunyian itu yg akn membunuhku..
membawa ku ke dlm kegelapan malam.
hatiku akan terasa sakit.......
terlalu sepi.......

bukanlah aku inginkan d temani 24 jam...
cukuplah untuk aku merasakan tidak sunyi....
bila kesunyian menyelubungi hati...aku pasti resah..
gelisah...
riak muka ku akn berubah..
percakapan ku perlahan..
fikiran ku melayan gjauh.......
hurm...
kepada sahabat baikku....
:) esok merupakan hari bahagia mu....
maafkan aku kerana tidak dpt hadir d hari bahagia mu...
maafkan aku kerana byk melukakan hatimu sepanjang kita menjadi sahabt baek...
dan selepas ini...
aku pasti..
hilang lah status uhbungan kita sebagai kawan baek...
sedih bila aku memikirkan perkara ini..
bukan kerana perkahwinan mu..
tp kerana terputus nya hubungan persahabatan yang telah lama terbina..
aku pasti akn selalu rindukan dirimu....
dan aku mendoakan kebahagiaanmu sehingga ke akhir hayatmu....
bagi ku...kau tetap sahabat baek ku yang paling baek dgn diriku...
sahabat...
doakan aku untuk mengecapi kebahagiaan yang kau miliki...
kerna,.aku juga manusia.
yang ingin merasakan kebahagiaan hidup di dunia...
doakan aku berjaya mencari teman baek yang sehebat dirimu..malah lebih baek dari dirimu....
doakan aku berjaya dlm segala urusan ku..
perkerjaan,hidup,semuanya...
doakan kejayaan ku eh???

*sigh....
bila dah smpi bawah ni..
fikiran ku buntu...
memikirkan apa yg patut ku tulis untuk entri terakhir thun ini...
apa ygku repekkan d atas tidak ku ketahui..
hurm...30 minutes more...
still im in my room..
;) waiting n waiting n waiting...
dulu selau buat org menanti..
and now..
sy lah yang akn menanti.....
sehingga semuanya selesai....
sahabat..doakan penantian ku tidak sia2.
doakan pelaburan ku berjaya...
doakan yang baek2 sahaja...

mampukah untuk ku hadapi semua penantian ini..
Ya Allah..kau bantulah aku.. ;)
bantulah aku untuk menikmati tahun baru ni dgn lebih baek dari tahun depan...
(maaflah..tetiba mata mengantok..tak tahu apa yg d tulis...heheh...)
untuk si kuda.....
=) You and I...

No comments: